Au pair in the UK

Week 6; Guildford, Little Venice en Esher

Hoi allemaal!

Deze week ben ik een beetje laat met mijn blogpost. Op de een of andere manier heb ik het telkens heel erg druk! Dit weekend was vol maar wel erg leuk dus ik hoop dat je het leuk vindt om te lezen!

Jeanne en ik hadden besloten om op vrijdag naar Guildford te gaan. Dit is een stadje dicht bij Woking, ongeveer 10 minuten met de trein. Ik was er al een keer geweest met de vorige au pair van mijn gastgezin toen ik hier op bezoek was afgelopen zomer. Guildford is een leuk stadje met veel winkels maar ook een wat ouder centrum. Er zijn heel erg veel leuke plekjes te vinden waar je lekker kan eten of koffie drinken. Jeanne en ik hebben eerst een beetje door de winkels gelopen en wat dingetjes gekocht. Daarna hebben we lekker geluncht in het M&S café. Ik had heerlijke tomatensoep met wat brood. Na de lunch zijn we naar Guildford Castle gelopen. Hier was ik bij mijn vorige bezoek ook geweest en ik wist nog dat je er een mooi uitzicht hebt. Guildford Castle is een soort ruïne met een mooi aangelegd parkje eromheen. Het ligt een beetje op een heuvel, vandaar het mooie uitzicht. Jammergenoeg hadden we niet heel erg lekker weer, het was een beetje regenachtig, maar het was nog steeds leuk om er doorheen te lopen.

Op zaterdag ben ik weer met Jeanne, Judith en Liselotte naar Londen geweest. We wisten eerst niet zo goed wat we wilden doen. Ik had in mijn boekje over Londen gelezen over 'Little Venice'. Ik was beniewd hoe dit eruit zou zien en dus besloten we om er heen te gaan. We zijn met de metro naar Peddington Station gegaan en vanaf daar zijn we naar Little Venice gelopen. Het bestaat uit een aantal grachten waar boten doorheen varen en je kan er een rondvaart doen. Eerlijkgezegd deed het me ook heel erg aan Amsterdam denken en dat vond ik eigenlijk wel leuk. We kwamen langs een café op een boot en besloten om er te gaan lunchen. Het was heel gezellig ingericht en we hebben heerlijk gegeten. Na de lunch hebben we nog eventjes door de wijk gelopen. Het is een prachtige wijk met ouderwetse grachtenpanden. Ook is het er vrij rustig, waarschijnlijk omdat het een niet heel bekend stukje van Londen is. Ik vond het er erg leuk en ik wil er zeker nog eens terugkomen!

Nadat we Little Venice hadden bezocht, besloten we om nog eventjes naar Hyde park te gaan. Ik was hier nog nooit eerder geweest en ik was verbaasd over hoe groot het was. Het was heerlijk om eventjes uit de stadse drukte te zijn en een wandelingetje te maken door het park. Je vindt er veel gezinnen met kinderen, hardlopers en fietsers en de sfeer is er heel relaxt. We zijn even gestopt om te kijken bij een soort opgezet middeleeuws dorpje. Het was gedaan ter nagedachtenis aan de slag bij Hastings. Er waren een aantal activiteiten, bijvoorbeeld kaarsen maken. Het was erg leuk gedaan en ook leuk voor kinderen. Nadat we eventjes hadden gekeken bij het standje van de smid, hebben we een wafel met ijs gehaald bij een kraampje. Daarna hebben we nog eventjes rondgelopen en toen zijn we weer richting huis gegaan.

Zondag was ook een hele gezellige dag. Ik ben voor het eerst naar Esher geweest, het plaatsje waar Jeanne woont. Het was heerlijk weer en we hebben eerst een beetje door een bos gewandeld. Daarna heeft Jeanne mij rondgeleid door Esher en hebben we op een bankje geluncht. We hadden afgesproken om koffie te gaan drinken bij Café Nero met een Duitse au pair die Jeanne kent. We hebben heel lang zitten kletsen en het was erg gezellig! 's Avonds hebben Jeanne en ik heerlijk gegeten bij Pizza express (met als toetje tiramisu) en daarna was het weer tijd voor mij om naar huis te gaan. Dit was nog een hele opgave omdat er over een groot traject geen treinen reden. Ik moest eerst met de trein naar Weybridge en vanaf daar met de bus terug naar West Byfleet. Toen ik uiteindelijk thuis kwam was ik dan ook erg moe.

Zo, dat is weer een lang verhaal geworden! Ik heb ook weer nieuwe foto's op mijn blog gezet dus vergeet niet om een kijkje te nemen! Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen.

Liefs,

Josine

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!