Au pair in the UK

Week 7 en 8; familie op bezoek!

Hoi allemaal!

Het is alweer twee weken geleden dat ik voor het laatst een blogpost schreef. Vorige week was het herfstvakantie in Nederland en daarom hadden we heel veel bezoek uit Nederland. Op zaterdagochtend kwamen mijn ouders en broertjes aan. Ze waren met de boot naar Engeland gekomen zodat ze mijn elektrische piano konden meenemen. Ik ben heel erg blij dat ik nu weer piano kan spelen en ik heb zelfs al een paar pianolessen gegeven aan Saskia en Maaike.

Zaterdag was een hele gezellige dag! 's Ochtends moesten de meisjes voetballen en ik was alleen thuis om mijn ouders en broertjes op te wachten. Toen Donna en de meisjes ook thuis waren hebben we snel middag gegeten en daarna zijn we naar Polesden Lacey gegaan. Dit is een soort natuurgebied waar we met zijn allen een kleine wandeling hebben gemaakt. Het was heerlijk weer, maar aan het einde van de dag werd het een beetje regenachtig. Gelukkig waren we net op tijd terug. Toen we weer thuis waren ben ik mee gegaan naar het appartement waar mijn ouders en broertjes verbleven. Daarna zijn we weer terug gegaan en hebben we gezellig met iedereen avond gegeten.

Op zondag ben ik met mijn ouders en broertjes naar Londen gegaan. De weersverwachting was niet erg goed maar we hebben heel veel geluk gehad. We wilden heel graag in de Londen eye en toevallig was het heel mooi en zonnig toen we er in waren! Het uitzicht was prachtig (ik zal later nog wat foto's op mijn blog zetten). Toen we uit de Londen eye kwamen zijn we met de metro naar Covent Garden gegaan en daar hebben we een beetje rondgelopen. Vlakbij Covent Garden ligt het London Film Museum. Ik had gezien dat er in dit museum een tentoonstelling was;'Bond in motion'. Het was een tentoonstelling van allemaal auto's en andere voorwerpen die echt gebruikt zijn in de James Bond films. Ik ben zelf niet een hele grote fan van James Bond maar toch vond ik de tentoonstelling heel erg leuk. 's Avonds hebben we gegeten bij 'My old Dutch'. Dit is een pannenkoeken restaurant waarje keus hebt uit heel veel verschillende zoete en hartige pannenkoeken.

Omdat de meisjes deze week gewoon naar school moesten, was het door de weeks vrij normaal. Op maandag heb ik ze uit school gehaald en 's avonds kwamen mijn ouders en broertjes bij ons avondeten. Op dinsdag kwamen de tante en neefjes van demeisjes aan die een weekje op bezoek kwamen. Op donderdag kwamen mijn tante en neefje en nichtje aan. Het was dus erg vol met bezoek deze week! Op donderdag avond hebben we met iedereen hier avondgegeten. Dit was een beetje stressvol omdat ik voor 14 mensen moest koken! Ik kon gelukkig gebruik maken van de slow-cooker waardoor het heel weinig moeite was om voor zoveel mensen te koken.

Op vrijdag was ik een dagje vrij en ben ik samen met mijn ouders, broertjes, tante, neefje en nichtje naar Londen gegaan. We hebben een beetje rondgelopen en verschillende dingen bekeken; de Big Ben en the house of parliament, Westminster Abby, The Brittish Museum, Oxford Street, Regent Street (waar we Hamleys hebben bezocht, een hele grote speelgoedwinkel) en Picadilly Circus met de grote reclameborden. Jammergenoeg moest ik toen alweer afscheid nemen van mijn ouders en broertjes omdat zij die avond met de boot weer terug zouden gaan naar Nederland. Gelukkig bleven mijn tante en neefje en nichtje nog een dag langer. Zij wilden graag nog in de Londen eye gaan en terwijl zij dat deden ging ik op zoek naar een leuk plekje om avond te eten. We hebben heel gezellig avond gegeten in een Italiaans restaurant. We waren allemaal heel erg moe dus we zijn daarna lekker naar huis gegaan.

Op zaterdag gingen mijn tante, neefje en nichtje weer naar huis maar voordat ik ze op de trein zette, hebben we nog gezellig geshopt en gegeten in Woking. Toen ze weg waren voelde het ineens weer heel leeg na zo'n drukke week met zoveel familie over de vloer. Gelukkig duurt het niet heel lang meer tot het kerst is en dan zie ik iedereen weer :).

Zondag was ook een hele leuke dag. Donna had geregeld dat Jeanne en ik, Maaike mee kondennemen naar een soort kinderboeken festival in Londen. We mochten naar een soort interview met Lauren Child, de schrijver van een bekende kinderboekenseriedie Maaikehad gelezen. Jeanneen ik kendenLauren Child niet van de serie maar wel van Charlie en Lola. Dit is een televisieserie over twee kinderen waar zij de tekeningen voor heeft gemaakt.Ook al kende ik haar boeken niet,tochwas heterg leuk omte luisteren naar wat ze te vertellen had over het schrijven van haarboeken. Toen het afgelopen was zijn we nog even naar de Tower Bridge gelopen en daarna hebben we gezellig thee gedronken en taart gegeten in Café Nero.

Zo dat was een lange blogpost! Volgens mij de langste die ik ooit heb geschreven. Ik hoop dat je nog niet in slaap bent gevallen ;p. Deze week is het voor mij wel rustiger maar nog steeds vrij druk. De meisjes hebben namelijk vakantie deze week en zijn dus veel thuis. Wat we allemaal gedaan hebben zal ik vertellen in de volgende blogpost anders wordt dit echt een veel te lang verhaal. Voor iedereen die vorige week langs is gekomen: ik vond het hardstikke gezellig dat jullie er waren en ik kijk er naar uit om jullie te zien met kerst! En voor de rest: ik hoop dat je het leuk vond om te lezen :p.

Josine

Ps: vergeet niet mijn foto's te bekijken, ik zal ze er snel opzetten!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!