Au pair in the UK

Bonfire night, concert en winter wonderland

Lieve allemaal,

Ik weet dat ik al een hele tijd niet meer heb geschreven, sorry daarvoor! De afgelopen paar weken zijn vrij rustig geweest en ik zal jullie de hoogtepunten vertellen.

Twee weken geleden, op 5 november was het Bonfire night. Dit is een feestdag waarop er door het hele land op heel veel plekken een groot vuur wordt aangestoken en ook wordt er vuurwerk afgstoken. Er wordt gevierd dat het Guy Fawkes op 5 november 1605 niet lukte om de houses of parliament in Londen op te blazen. Ik heb bonfire night gevierd in East Molesley samen met een aantal andere au pairs. Het was een hele gezellige dag. We hadden afgesproken in Kingston en daar hebben we een hele tijd in een restaurant zitten kletsen. Toen het tijd was om naar het vuurwerk te gaan, hebben we een bus gezocht (wat nog best lastig was) en uiteindelijk kwamen we aan bij het terrein. Het aansteken van de bonfire was een beetje een anti climax. Er werd namelijk groots afgeteld maar er gebeurde helemaal niks. Toen het eenmaal aan was, was het wel mooi om te zien. Het vuurwerk was wel heel spectaculair! Het was het grootste vuurwerk dat ik ooit heb gezien.

Op zondag 6 november ben ik weer naar Kingston geweest maar dit keer met Melissa. We hebben een beetje rondgelopen en heel veel gekletst. In Kingston kan je heel mooi langs het water lopen en dat hebben we dan ook gedaan. Jammergenoeg begon het toen te regenen en zijn we snel een cafeetje in gegaan. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Pizza Express.

Op vrijdag 11 november was Jeanne jarig! Die middag was een harvest festival op school. Eerst ben ik daar eventjes naar toe gegaan. Het was erg leuk gedaan, er waren spelletjes en knutselactiviteiten voor de kinderen en ook waren er vuurkorfen waar de kinderen marshmallows konden roosteren. Ik ben er eerder weg gegaan want Jeanne had me uitgenodigd om samen uit eten te gaan in Esher. We hebben heerlijk tapas gegeten bij een Mexicaans restaurant en we hebben heel gezellig gekletst.

Op zaterdag en zondag heb ik heel weinig gedaan omdat ik erg moe was. Ik heb lekker uitgeslapen en veel viool gespeeld. Op zondag ben ik naar de Costa in West Byfleet gelopen waar ik onder het genot van een warme chocomelk en een gingerbread muffin wat huiswerk heb gemaakt voor mijn engelse cursus.

Dit weekend heb ik iets heel erg leuks gedaan. Ik weet niet of jullie het allemaal weten, maar ik speel hier in een symfonie orkest. Elke week op dindsdagavond ga ik naar de repetities. Gisteren (zaterdag 19 november) heb ik meegespeeld met het eerste concert van dit jaar! We speelden drie stukken; de Prelude van Wagner, het tweede pianoconcert van Brahms en het ballet Petrushka van Stravinski. Ik had een aantal au pairs uitgenodigd om te komen kijken, en ik had ze van te voren gewaarschuwd dat het waarschijnlijk wel lang zou duren. Gelukkig vonden ze het heel leuk!

Vandaag (zondag 20 november) ben ik samen met Jeanne, Judith en Liselotte naar Winter Wonderland in Londen geweest. Dit is een soort hele grote kermis in het thema van kerst. Er zijn heel veel leuke kraampjes waar je allerlei lekkere dingetjes kan halen, je kan er schaatsen en er zijn verschillende achtbanen. Het was heel leuk om er rond te lopen en alles te bekijken (jammergenoeg was alles heel erg duur). Uiteindelijk kreeg ik het alleen wel heel erg koud en ben ik samen met Jeanne een beetje op tijd weer naar huis gegaan.

Ondertussen is de herfst hier toch echt aangebroken. Het is echt kouder geworden (soms tegen het vriespunt) en de bomen zijn prachtig gekleurd. Ook wordt het om half 5 al donker en is het vaak winderig en regenachtig. Aan de ene kant vind ik het gezellig en knus dat het winter aan het worden is en ik kijk erg uit naar kerst. Aan de andere kant heb ik het nu al heel erg koud als ik buiten ben en ik weet dat dit nog maar het begin is van de winter.

Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie allemaal is. Laat het vooral weten in de reacties! Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen.

Liefs,

Josine

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!