Au pair in the UK

Week 9; Half term en Halloween!

Heeii allemaal!

Daar ben ik weer met een blogpost, een beetje laat, sorry! In mijn vorige blogpost vertelde ik al dat het vorige week half term (vakantie) was voor de meisjes. Voor mij betekent dat natuurlijk een extra drukke week, maar het was ook erg leuk en gezellig.

Op maandag en dinsdag hadden we twee rustige dagen thuis. Op maandag zijn we alleen de deur uit gegaan om naar de kapper te gaan. Het is ongeveer tien minuutjes lopen van huis en de meisjes gingen op hun scooters (steps). Dinsdag was ook gezellig, Jasmijn had de hele dag een playdate en ik ben met Maaike en Saskia op de fiets naar een paar winkels in de buurt gegaan. We hebben gekeken bij alle schattige dieren in Pets at home en daarna zijn we naar Hobbycraft gegaan waar ze allebei 10 pond van hun eigen geld mochten uitgeven. Toen we klaar waren hebben we heerlijke warme chocomelk gedronken met wat lekkers erbij. Toen we thuiskwamen zijn we meteen aan het knutselen geslagen met de dingetjes die we hadden gekocht en dit was erg gezellig! Daarna heb ik een film voor ze aangezet zodat ik de was kon doen en viool en piano kon spelen.

Op woensdag zijn we met zijn vieren naar Guildford gegaan met de trein. Er was namelijk een actie bij Jamie Oliver (een bekend restaurant) waarbij 1 kind gratis mocht eten. We zijn met de trein naar Guildford gegaan en hebben heerlijk geluncht bij Jamie's. Daarna zijn we naar de bioscoop gegaan en hebben we de film 'Storks' gezien, een hele grappige film over ooievaars. Het was een drukke maar wel gezellige dag.

Donderdag was weer wat rustiger voor mij. Saskia en Maaike hadden de hele dag een playdate dus ik hoefde alleen op Jasmijn te passen. We hebben lekker rustig aan gedaan, spelletjes gespeelt, gekleurd en TV gekeken. Om 2 uur werd ze opgehaald om ook te gaan spelen en tot 5 uur had ik wat tijd voor mezelf.

Op vrijdag had Donna een dagje vrij genomen dus had ik wat tijd voor mezelf. Ik had met Jeanne afgesproken in Woking en we hebben heel lang bij Café Nero gezeten terwijl weaan het plannen waren wat we op zaterdag gingen doen. Dit weekend was namelijk het laatste weekend van oktober, wat betekende dat het het laatste weekend was dat we gebruik konden maken van de 2 for 1aanbiedingen. We hadden bedacht dat we naar de Tower Bridge, de Tower of London, de St Paul's cathedral, Westminster Abbey en de Kew Gardens zouden gaan. Dit bleek natuurlijk veel te veel te zijn om op een dag te doen. Uiteindelijk zijn we niet verder gekomen dan de Tower Bridge en de Tower of London. Dit was wel heel leuk! Als je over de bovenste brug van de Tower Bridge loopt, zit er in het midden een stuk glazen vloer waardoor je naar beneden kan kijken (je kan beter geen hoogtevrees hebben). Ook was het uizicht over Londen erg mooi. De Tower of London was ook erg leuk maar wel heel erg druk. Je moet eerst in twee rijen staan voordat je naar binnen kan (een voor de tickets en een bij de ingang). Wij wilden graag de kroonjuwelen zien, maar jammergenoeg moest je daar ook weer voor in de rij staan. Wel was alles heel erg mooi, ook de schattige huisjes die zich binnen de muren van de Tower of London bevinden. Het is bijna alsof je door een soort middeleeuws dorpje loopt (behalve dat het er krioelt van de toeristen dan..).

Zondag was ook erg leuk! Ik had in Londen afgesproken met Judith, Liselotte en Jeanne om naar de Dungeon te gaan, dit was namelijk ook een van de 2 for 1 aanbiedingen. De Dungeon was erg leuk, ik vond het niet té eng. Het waren acteurs die vertelden over de geschiedenis van Londen en soms lieten ze je schrikken. We hebben vooral heel hard gelachen. Bijvoorbeeld toen Jeanne en Liselotte ineens een andere kant op werden geleid in het spiegeldoolhof en in de volgende kamer aan een tafeltje moesten gaan zitten om bijna 'vermoord' te worden door Jack the Ripper (niet echt natuurlijk). Toen we uit de Dungeon kwamen hebben we heerlijk gegeten bij Pizza Express en daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Op maandag was het Halloween! De meisjes waren de hele dag vrij en we hebben samen pompoenen uitgesneden, het huis versierd, verkleed en geschminkt. 's Avonds was er namelijk een halloween party bij ons thuis en er kwamen allemaal vriendjes, vriendinnetjes en ouders van school. Iedereen had zelf wat lekkers meegenomen en er was uiteindelijk veel te veel eten. Daarna zijn we in twee groepen gaan trick-or-treaten wat ook erg leuk was! Ik had dit nog nooit gedaan en het was erg leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen waren en hoe mooi sommige huizen waren versierd.

Dat was het dan weer voor vandaag, hebben jullie nog iets gedaan met Halloween? Ik ben benieuwd :).

Josine

Ps: vergeet mijn nieuwe foto's niet te bekijken!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!