Au pair in the UK

Week 4; weekend in Nederland

Heeii allemaal,

Voor mijn gevoel is het alweer heel erg lang geleden dat ik voor het laatst iets schreef op mijn blog. Dit komt denk ik vooral doordat er heel erg veel gebeurd is in de laatste week. Afgelopen donderdag ben ik namelijk met Donna en de meisjes naar Nederland gevlogen.

Donderdag en vrijdag verbleven we in het huis van de ouders van een Nederlandse moeder hier op school. Het huis was echt heel cool! Hetlag in het dorpje Eefde (in de buurt van Deventer) in een prachtige Drenthse omgeving. Het huis zelf was ook geweldig. Het was heel groot en eromheen lageen grote tuin met een zwembad (waar de meisjes niet langer dan 15 minuten in konden blijven omdat het zo koud was). De inrichting van het huis was ook bijzonder. Het was een beetje modern retro en er was veel moderne kunst. De keukenkastjes waren bijvoorbeeld zo geverfd dat het net een Mondriaan schilderij was. Het was een heerlijk huis om te verblijven en ik had een eigen kamer met een tweepersoons bed en een on suite badkamer. 's Ochtendshadden we een echt Nederlands ontbijt met heerlijk Nederlands brood, hagelslag, pindakaas, kaas en suikerbrood. Ik was vergeten hoe lekker dit eigenlijk is en dus kon ik er extra veel van genieten

Smile
.

Op zaterdag ben ik met de trein naar huis (Amersfoort) gegaan om papa, mama, Niels, Mees en Pinkie weer eventjes te zien. Ik werd meteen alweer op mijn fiets gezet want we gingen papa en Mees aanmoedigen tijdens de Eemhead. Dit is een roeiwedstrijd over de Eem die van Baarn naar Hemus (de roeivereniging) loopt. Dit is ongeveer 7 kilometer. Wij hebben ze opgewacht op de fietsbrug en zijn vanaf daar met ze mee gefietst over de dijk. Ze zijn uiteindelijk tweede (van de drie) geworden en ze hebben een goede tijd neergezet.

Op vrijdag 23 september was mijn vriendinnetje Ninke jarig en ze vierde een feestje op zaterdag. Het was heel toevallig dat ik precies dit weekend in Nederland was dus ik had bedacht om iedereen te gaan verrassen op haar feestje. Geen van mijn vriendinnen wist namelijk dat ik in Nederland was, alleen Jeanne (zij was dus ook de enige met wie ik de voorpret kond delen). Ik kwam express laat aan op het feestje zodat ik zeker wist dat iedereen er al was. Iedereen was heel erg verbaasd toen ik binnen kwam lopen en verder was het heel erg gezellig en leuk om ze weer eens te zien.

Op zondag ben ik gezellig met mama de stad in geweest. We hebben een aantal dingetjes gekocht en we hebben chocoladeletters en pepernoten ingeslagen voor Donna en de meisjes. Het was prachtig weer en we hebben heerlijk buiten op het terras van Corazon gezeten. Om half 3 was het alweer tijd om naar schiphol te gaan. Hier hebben we Donna en de meisjes ontmoet en we hebben bitterballen gegeten in een café bij het panorama terras. Het was heel leuk dat mijn ouders enmijn gastgezin elkaar nu ookkonden ontmoeten en we hebben heel gezellig gekletst.

Dat was het dan weer voor deze week. Het normale leven gaat hier weer verder. Ik heb ook een aantal foto's van dit weekend op mijn blog gezet dus neem gerust een kijkje!

Josine

Reacties

Reacties

Marjolein

Aaahhh jaa ?? was tof om je te zien!!!

Marjolein

*!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!