Au pair in the UK

Een nieuw jaar; 2017!

Hoi allemaal!

Wat is het lang geleden dat ik voor het laats heb geschreven, meer dan een maand. Er is natuurlijk ontzettend veel gebeurd in die tijd en ik weet niet waar ik moet beginnnen met vertellen. Eerst wil ik iedereen natuurlijk een heel erg gelukkig en gezond 2017 wensen! Ik hoop dat jullie allemaal een gezellige oudejaarsavond hebben gehad.

De maand december is erg druk geweest. Als eerste werd er natuurlijk sinterklaas gevierd. Ik hoefde dit feest natuurlijk niet te missen want ik woon namelijk bij een half Nederlands gezin. Samen met de meiden keek ik elke dag het sinterklaasjournaal en natuurlijk werden ook de schoenen gezet. Ook hebben we zelf heerlijke pepernoten gebakken. Op 4 december hebben we samen met een ander Nederlands gezin van school pakjesavond gevierd. Er waren heel veel leuke cadeautjes!

Daarna was het niet lang meer tot ik naar Nederland zou gaan op 17 december. In het laatste weekend voordat ik naar Nederland zou gaan zijn we nog naar Harrods geweest. Het was prachtig om het gebouw te zien, helemaal verlicht. Ook van binnen was het prachtig. We hebben lang niet alles gezien want het was natuurlijk ontzettend druk zo vlak voor kerst. Het was heel leuk om rond te kijken op de kerstafdeling, de chocolade-afdeling en de disney-afdeling. Verder heb ik nog met Jeanne geschaatst in Winter wonderland. Dit was erg leuk!

De reis naar Nederland was een grote ramp. Het begon al voordat we weg waren. Ik zou samen met Jeanne met de trein naar Gatwick reizen, maar vanwege stakingen reden de treinen van de Southern Railways niet. Gelukkig was mijn hostmum zo lief om ons met de auto te brengen. Hierdoor waren we al heel erg vroeg op het vliegveld. Toen we door de security waren gegaan kwamen we er achter dat onze vlucht was gecanceld vanwege de mist. We zijn naar de informatie balie gegaan en daar stonden nog een paar mensen met hetzelfde probleem. We werden geëscorteerd uit de terminal (nog een keer door de douane) en achteraan in een enorme rij neergezet. Hier hebben we zeker 3 uur ingestaan tot we aan de beurt waren. Het bleek dat er geen vlucht meer zou zijn tot maandagochtend (en het was zaterdag). Daarom hebben we besloten om op zondag met een bus terug te gaan naar Nederland. We hebben een nachtje geslapen in een Hilton hotel en we zijn opgestaan om 5 uur 's ochtends. Om 9 uur vertrok onze bus namelijk vanuit het centrum van Londen en we wilden zeker niet te laat zijn. Om 8 uur 's avonds waren we dan eindelijk in Amsterdam Sloterdijk en konden we eindelijk onze familie weer zien.

Ik ben anderhalve week thuis geweest en ik heb een hele gezellige tijd gehad. Op maandag ben ik naar mijn opa en oma gegaan en 's avonds zijn we naar het Amsterdam light festival geweest. We zijn op een rondvaartboot door de grachten gevaren en zo konden we de lichtkunstwerken goed bekijken. Op vrijdag ben ik naar de kerstrevue op mijn oude middelbare school geweest. Het was erg leuk om mijn oude docenten weer eens te zien. Toen ik terugkwam heb ik samen met Mees een taart gebakken voor zijn verjaardag en 's avonds kwam er familie op bezoek. Mijn nichtje, neefje en tante bleven daarna bij ons logeren en de volgende dag zijn we met zijn allen gaan schaatsen in het centrum van Amersfoort. Omdat het kerstavond was zijn we 's avonds uit eten gegaan wat erg gezellig was. Op eerste kerstdag zijn we naar de film 'Sing' gegaan en 's avonds hebben we heel gezellig kerst gevierd. Op tweede kerstdag zijn we naar mijn andere opa en oma gegaan om daar kerst te vieren.

Op 28 december ben ik weer teruggevlogen naar Nederland, voor oud en nieuw omdat ik dat in Londen wilde vieren. We hadden kaartjes gekocht om het vuurwerk in het centrum van Londen te bekijken en dit was zeker de moeite waard!

Nu is alles weer een beetje normaal. Deze week zijn de meiden nog vrij maar daarna gaan ze weer naar school. Ik heb alvast 1 goed voornemen voor mezelf: beter mijn blog bijhouden!

Gelukkig nieuwjaar!

Josine

Reacties

Reacties

Marjolein

Was super leuk om je weer even te zien! Hopelijk lukt het deze week ook! Lots of love!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!